fredag 8 maj 2009

Just around the corner from you

Sånger från nedre botten länkar till en bra platta på Spotify idag och jag vill ju inte vara mycket sämre så ni får uppdaterade listan Just around the corner med låtar som ni kanske missat, kanske glömt bort eller kanske, som jag, bara vill höra just nu. Några av artisterna är Ronnie Lane, Lena Horne, Incredible String Band och T.Rex. För er som inte har Spotify blir det en annan låt med Incredible String Band nedan från YouTube. The Letter istället för Dandelion Blues. Dandelion som jag för övrigt igår lärde mig är engelska för maskros.

4 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

När jag såg titeln tänkte jag mer på den här låten: http://www.youtube.com/watch?v=wD9mCp8SifM

Jag kollar in listan i lugn och ro på jobbet.

Ha en skön helg!

Martin sa...

Det var ingen dålig låt att tänka på. Helgen har varit kanon tack. Hoppas det gäller din med.

Sånger från nedre botten sa...

Vilken lista! Men är det inte fusk att ha med två låtar från samma grupp?

Martin sa...

Fusk var en tanke som slog mig men sen slog jag bort den. Kul att du gillade listan! Den lär växa.