måndag 4 maj 2009

Uti hundrade år (Cykelomslag #14)

Postningsserien med cykelomslag rullar igen. Fråga mig inte hur det gått till men det här är faktiskt första gången som Cykeltidningen Kadens är med i det sammanhanget. Men vad passar bättre för en premiär än ett nummer som fokuserar på Giro d'Italias 100-årsjubileum. Roberto Vacchi har fått breda ut sig på sid 22-36 för att vi läsare ska kunna ladda på bästa sätt inför årets första stora etapplopp. Mycket trevligt. 15.45 på lördag börjar TV-sändningen från första etappens lagtempo på Eurosport. Sedan väntar nästan 45 direktsända timmar cykeldrama och födelsedagskalas. Jag lägger mig på rulle.

2 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Jag önskar mig mer tid till att följa Girot i år, men så lär det nog dessvärre inte bli. Men vem minns inte den här incidensen förra året: http://www.youtube.com/watch?v=mIW1MAvyPD4

Martin sa...

Ja den var verkligen helt fantastisk. Hoppas du hittar lite tid för att kolla. Målgången på Vesuvius till exempel.