tisdag 26 maj 2009

En liten uppsamling efter lunchen

Vi vaknade och vakade i natt med. En timme ungefär. Ägandebearbetning. Skrik på ett golv till utmattning. Ingen yoghurt dock. I morse var allt bra igen. Det är redan varmt på bussarna. Mitt nya SL-kort sträcker sig till 26 juni. The Wild Swans på Spotify (Socialdemokraterna kör reklamspotar där så det kommer nog snart något nyare). Jag läste ut Katarina Wennstams Dödergök, lånad från biblioteket i Hornstull (där jag snart ska rösta i EU-valet eftersom det är sådant som sådana som jag gör) på ett par dagar. Inget märkvärdigt men effektiv blädderläsning och precis som i Smuts finns det bra partier där hon skriver om vad personerna tänker och känner. Jag tror att hon skulle vinna mycket på att koncentrera sig lite mer på sina personer och lite mindre på att få fram det viktiga och vällovliga budskapet. Det går fram ändå. Gotland tappade vita tröjan också under en stekhet Giro-etapp men jag hoppas fortfarande. Vi som håller på Sirius måste jobba med att hålla alla hopp uppe just nu. Jag är, om ni inte redan märkt det, väldigt trött.

Inga kommentarer: