söndag 17 maj 2009

Söndag i Hornstull

Solen skiner. Drakenbergsparken som såg ut som Roskildefestivalen dag tre igår kväll var till stor del nystädad och fin i morse. Då räknar jag inte hakkorset som någon idiot hade målat på taket till förrådet vid lekplatsen. Som Phranc sjöng: "If it was you in those ovens you wouldn't think it was so God damned cool".

Vi har hängt i bägge parkerna och K har lekt med sandlådesakerna vi "fick" på köpet när vi köpte nya sandaler till henne igår. I Högalidsparken sålde en förskola bullar och saft till förmånligt pris. På Konsum och Vi var alla rabattkupongsvaror slut. Krisen kanske har nått Stockholms innerstad till slut?

0-0 på Studan just nu med knappa kvarten kvar. Jag sitter i soffan som klent moraliskt stöd. Oj vad det skulle behövas tre poäng men jag är beredd att nöja mig med en när Giffarna står för motståndet. Lövkvist fortsatt två i Girot. Det är verkligen otroligt bra. Hoppas han håller två veckor till.



Jag gick in en sväng på Mickes och fyndade vinylsinglar. Åtta stycken plus nummer åtta av fanzinet Heatwave för 70 kronor. Bäst, av de jag inte redan hade hört, var Jimmy Brisco & The Little Beavers Why Do Fools Fall In Love på Atlantic som låter mycket, mycket I Want You Back med Jackson Five samt en Invictus-singel från 1977 med New York Port Authority som heter I Don't Want To Work Today.

Kom igen nu Sirius!

2 kommentarer:

Magnus S sa...

Som en Pavlovs jycke börjar jag genast dräggla. Vilka var de övriga sex singlarna?

Martin sa...

Texas Special EP:n med Joe Ely, Black Sunday med Sweet Inspirations, Zero Hero med Roogalator, Children of the Revolution med T.Rex och Disco Dancing med The Rice and Beans Orchestra.