fredag 15 maj 2009

Visby, shit, still only in Visby

Nej jag har inget stort att gnälla på. Det är fint här, det praktiska funkar bra, men jag vaknade tidigt i morse i ett rum som badade i orange, eftersom det inte fanns riktiga mörkläggningsgardiner, och undrade för ett par sekunder var jag var. Därav rubrikens apokalyptiska koppling.

Jag var nere vid vattnet och såg solnedgången igår kväll. Det var vackert med en doft av hav men också lite ensamt.



Innan gick jag en sväng i stan. Det mesta var fortfarande öde men till creperiet var det kö. Jag hade tänkt gå in där och se om en gammal bekant stod bakom baren men eftersom jag inte orkade trängas gick jag vidare.

Lunchdags. Sen börjar det på riktigt här. Jag hinner vara med ett tag till innan gungorna i Tanto kallar. Jag ser fram emot det.