måndag 11 maj 2009

Måndag kväll i Hornstull

Jag lyssnar på Al Greens I'm Still In Love With You och läser senaste Uncut. Chrissie Hynde har upplevt en del. Blev förvånad över att chefredaktör Allan Jones inte hade läst Mezz Mezzrows fantastiska Really The Blues, som tydligen kommit i nyutgåva, tidigare. Nu gav han den fem stjärnor. Den svenska översättningen Dans till svart pipa svänger också. K och jag gungade i lilla parken efter förskolan och såg en skata krypa in i en papperskorg. Petacchi! Och Lövkvist på fjärde plats precis före Armstrong. Girot har inlett 100-årsfirandet bra. Pappa ringde i går och undrade vad jag önskar mig i födelsedagspresent. Mindre än två veckor kvar och ännu ingen fyrtioårskris. Jag kanske börjar bli vuxen.

2 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Dans till svart pipa läste jag om och om igen när jag var i 20-årsåldern. Jag älskade den. Jag vet inte om den skulle göra samma intryck på mig idag.

40 är en baggis.

Martin sa...

Är själv lite fundersam till omläsande av den men kanske. Den var väldigt bra första gången.

Precis vad jag anat!