måndag 25 maj 2009

Natt i Hornstull

K drömde när jag bar över henne till storsängen. Maror. Benen var så där spända och hon pratade i sömnen. Mycket om det personliga ägandet. Jag vill ha den. Min. Aja baja. Kvart över ett sprang hon gråtande upp. Jag hittade henne med händerna krampaktigt hållande i fönsterbrädan i vardagsrummet. Halv två åt vi frukost. Hon sa med liten röst i tur och ordning: yoghurt, ringar (havre), müsli, russin. Halvvägs genom portionen flyttade hon till mitt knä. Tre gånger trodde jag att hon somnat men hon ville ha blommorna närmare sig, en sked till och en sked till. Halv tre gick vi in till madrassen i hennes rum. Jag fick inte vara med på den men hon somnade på några minuter medan jag stod i dörröppningen och tittade på henne. Tillbaka i storsängen kändes täcket för varmt.

2 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Rörande.

Martin sa...

Tack! Det ser bättre ut på skärm än vad det kändes på jobbet dagen efter. Oj vad trött jag var.