fredag 13 februari 2009

Är Daniels brorsa indie?

Billy har ju hotat eller eventuellt lockat med swindiebattle och jag går ut hårt. En demokassett med Broder Daniel. Gissningsvis från tiden runt Luke Skywalker- och Cadillac-singlarna. De var aldrig riktigt mitt band men har gjort en handfull låtar som jag verkligen gillar. Jag minns inte alls var jag fick demobandet ifrån men förmodligen kom det i någon kartong från Radio Uppland eller John Cloud som hamnade på Skivbörsens golv i Uppsala och från vilken kasetterna kostade en femma styck eller så. Jag har inte testringt numret men valde för säkerhets skull att täcka över de sista siffrorna om det fortfarande skulle vara aktuellt. Vill ni ha mer från Broder Daniel-arkivet hittar ni förstås första Kalmar Nation-spelningen här.

5 kommentarer:

Mr. Zaine sa...

Undrar om det är min kassett det där? Blev bestulen på den på en av otaliga efterfester på våran korridor.

Martin sa...

Hope not även om häleriet väl i så fall bör vara preskriberat vid det här laget. Om du känner dig säker på att det är din kan du få den. Det är som sagt inte riktigt mitt band och jag lär inte ha spelat den där kassetten på över 10 år om jag någonsin helt lyssnade igenom den. Femman den lär ha kostat är jag säkert skyldig dig sedan någon flipperrunda. Däremot är det lite lustigt att just den finns kvar. Var nere och rotade i indieswindieresväskan och var säker på att hitta demos med Starlet, Crush och så vidare, samt de där kassetterna som följde med fanzinet Popangelov, men där fanns bara cd:s och en Sleeper-kassett som jag tror följde med ett nummer av Select. Undrar vart de där andra tog vägen? Fast betydligt mer oroande är att jag inte vet var jag har mina cd-singlar med Hardy Nilsson...

Mr. Zaine sa...

Den ser ut som min kassett men å andra sidan så är väl de där låtarna med på Broder Daniels samling, tror jag.
Det var ju kul att se var den tog vägen iallafall.

Martin sa...

Ja om det är den så finns den i klädkammaren/kontoret om du har vägarna förbi Hornstull.

Hugo sa...

Oj! Snubblade över detta när jag googlade liteefter broder daniel demos, du är inte intresserad av av att sälja kasseten till en intresserad i göteborg? Isåfall hör av dig på Hugo_randulv@hotmail.com