söndag 15 februari 2009

Söndag i Hornstull

Jag har laddat ned ett nytt Bank-ID och kämpat mig igenom begärandet av tillfällig föräldrapenning på Försäkringskassans hemsida. Jag tycker ju verkligen inte att jag är alldeles pantad men det där tar tid för mig. Lyckligtvis laddade vi med varm choklad och skorpor innan. FMVE kom förbi på middag före det. Tjälknöl, potatismos, harrisar och två sorters vinbärsgelé. Ännu tidigare hann jag köpa The Complete John Peel Sessions med The Jesus and Mary Chain på Mickes. Tidig eftermiddag hängde vi på Dellon och i Högalidsparken. J och J på Studan sms-rapporterade från matchen och jag skickade vidare till ännu en J i naturen. Sirius-Edsbyn 4-4! Om ni förstår hur stort det är så gör ni. På förmiddagen bar jag ned saker i källaren och rumsterade om och rotade runt. Vi började dagen med att vakna utvilade, äta frukost i lugn och ro och sjunga.

Igår blev det dessutom 1-1 för fotbollslaget i träningsmatchen mot Djurgården. Jag var inte på Stadshagen men gladdes ändå.

Inga kommentarer: