torsdag 19 februari 2009

Torsdag kväll i Hornstull

K sover, L sover. Jag sitter i soffan och ser på snooker. Higgins mot Robertson. Det är mer spännande än de flesta av er tror. Final i På Spåret i morgon. Final final. Oldsberg lägger av. Tidningarnas hemsidor är upphetsade. Vi får väl se hur det blir. Jag hann in på Mickes på vägen hem. Köpte en 30-kronors-cd med Dom Mariani. Han från Someloves om ni minns. Mitch Easter hade producerat. Den låter ganska bra men någon borde ha minskat ned lite på gitarrutflykterna i vissa låtar. Sirius som sämst fyra i årets elitserie. Oavgjort på söndag räcker för att säkra tredjeplatsen. Före SAIK i så fall. Det är ju egentligen helt otroligt. Det känns inte alls som så länge sedan jag såg dem kvala sig kvar via matcher mot lag som Sköndal på Farsta IP. Jag läste ut Arne Dahl idag. Tian. Började sedan direkt på nian som jag hittade på biblioteket men det tog stopp efter 25 sidor. Jag gissar på överdos. Det blir Svart Krabba av Virdborg på tunnelbanan i morgon istället. Helgen som kommer är ytterst välkommen.

3 kommentarer:

Mr. Zaine sa...

På vintern saknar jag Eurosport. Speciellt Snooker! Hunter, Hendry, Parrot och Doherty!

Anonym sa...

Jag minns att jag uppskattade att titta på Snooker. Har nu glömt bort reglerna. Snooker är ett behagligt bakgrundsljud en strosardag i lyan.

Skarbo

Martin sa...

Stackars Ken är ju på fallrepet och Hendry har det tungt men visst är det en fantastisk TV-sport när man väl fastnat.

http://player.eurosport.se är svaret på bönerna för den som inte får Eurosport till TV:n via väggen.

Reglerna finns här: http://www.eurosport.se/snooker/snabbguide-till-snooker_sto1803075/story.shtml

Så nu är det bara att ni återupptar era bekantskaper med snookern.