onsdag 18 februari 2009

Dagens oväntade reaktion

Jag stod i fikarummet och väntade på att tepåsen skulle dra. Snabbögnade skivrecensionerna i DN. Blicken fastnade på den av Mikael Wiehes nya skiva och medan jag läste Nils Hanssons korta text gick en rysning genom kroppen från knäna upp till öronen. Wiehe har näppeligen påverkat mig så mycket sen jag var 15 år och hade Fågel Fenix på repeat (på den tiden betydde det att jag spolade tillbaka kassettbandet gång på gång) medan jag läste Per Anders Fogelströms Stad-serie i sängen hemma på Källarbäcksvägen i Vilan utanför Uppsala. Jag tror att jag måste ta och lyssna på den där nya skivan. När kommer den på Spotify?

2 kommentarer:

BRF Fågelsången sa...

Spotify är livsfarligt för gamla godingar! En massa sånt som var unikt bra (& alldeles nyss, 1988-88, hösten) visar sig vara bottenlöst unket. Huvva.

Martin sa...

Ja det kan bli riktigt jobbigt men det går allt att få ihop väldigt bra spellistor där också.