fredag 6 februari 2009

Ho-ho och Hoa-Hoa

Jag skakade hand med Hoa-Hoa igår. Om ni följt På Spåret lika slaviskt som jag sedan lika länge förstår ni att det var det största som hänt i den riktningen sedan jag skakade hand med, och fick en signerad deckare av, Björn Hellberg på Stockholm Open för några år sedan.

Aftonbladet på nätet tycker att halva svenska folket snuvas på landskampen Österrike-Sverige när Eurosport direktsänder den på onsdag 11 februari. Som Billy Bragg sjunger just remember that there are two sides to every story. Minst. Det gäller förstås även om din tidning inte är Tory. Omkring 2,5 miljoner av 4,4 miljoner hushåll kan se matchen redan som det är idag. De flesta andra kan skaffa den via sin distributör (sorry Viasat-kunder) och alla som har en skaplig uppkoppling kan skaffa Eurosport Player en månad för 49 spänn och se Eurosport, Eurosport 2 och Eurosportnews via datorn. Som jämförelse kostar TV-licensen 173 kronor i månaden, Frölunda-Brynäs på Pay-Per-View 10 februari 139 kronor samt Mora-Västerås i hockeyallsvenskan på S24.se 11 februari 69 kronor. Jag fattar inte riktigt vem som blir snuvad. Blir jag snuvad eller blåst på artiklarna i Aftonbladet, eller för den delen Expressen, när jag prenumererar på Svenskan? Egentligen är det ju dumt att reta upp sig. AB vill ju förstås ha trafik och klick i sin omröstning och det är ju trots allt kvällstidningsjournalistik på nätet. Men jag blir ändå lite trött. Det står ju faktiskt 2009 i kalendern och tiden när alla kunde se allt, eller åtminstone det som visades (och det var verkligen inte allt), på två kanaler är förbi sen ganska länge... Partisk? Jag? Möjligen något lite.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jag tycker ju HELA svenska folket blir blåsta varje gång TV4 ska sända fotbollsturneringar.

Martin sa...

Men då får vi ju se mer reklam och fler meningslösa studiosamtal än någon annan gång. Plus Magnus Hedmans slipsknutar om vi har tur.

Vi kanske tillhör en förlorad generation trots allt.