tisdag 10 februari 2009

You've got a lot of nerve

Jag läste på Sand In My Eyes (i twitterraddan, Herr Alarik kanske börjar twittra 2011, ute till höger) att Lloyd Cole-lådan med b-sidor är klar nu. Kul förstås även om jag redan har många av låtarna (ännu roligare för er som till exempel saknar Mannish Girl i skivhyllan). Eftersom det bara rör sig om studioinspelat material kan jag dessutom fortfarande sitta och känna mig lite exklusiv (till nästa arkivrensning antar jag) över att kunna spisa sådant som liveversionen av A long way down (där han väver in några fraser från Bob Dylans Positively 4th Street) från Downtown cd-singeln.

2 kommentarer:

Niklas sa...

Jag är mycket sugen på boxen. Får se om det blir ett köp efter 25:e kanske. "Etc" tycker jag är en av hans starkaste skivor, och den består ju av låtar som han inte tyckt platsat på tidigare album. Hög lägstanivå med andra ord.

Martin sa...

Återkom gärna med en omdöme när du lyssnat!