torsdag 12 februari 2009

Hands up who wants to die! (Låttips #49)

Idag handlar det om overaller. Bland annat. Om det är osammanhängande är det för att jag klistrat in lite texter från en mailkonversation på Hi-Five.

Det påminner mig om att jag en gång tänkte söka till en utbildning i Skövde men jag drog mig ur efter att ha läst följande mening i prospektet. Varannan onsdag är det pub eller gasque, då tar du på dig din overall som du köpt i studentshopen...

Spela riktig musik, spela techno! Jag vill minnas att den något överförfriskade killen som skrikönskade detta på indiefästet Kalmar Nation hade overall. Gissningsvis var det dagen före sista april. Då brukade det vara overaller överallt. Men han kan också ha haft frack och av outgrundlig anledning begett sig till Kalmars källare under vårbalen. Är osäker på om det var samma kväll som jag satte på Sonny's Burning med Birthday Party och lämnade en stackars Fredrik i dj-båset med att ta emot klagomålen medan jag gick på toa. Hands up who wants to die! ...flame on, flame on.

4 kommentarer:

Herr Bergström sa...

Haha...jag var nära att åka på stryk då. Tur att ingen vill slå en så överförfriskad DJ.

Martin sa...

Egentligen borde alla som inte dansade som tokiga ha fått däng.

Mr. Zaine sa...

Det där tillfället kommer jag ihåg. Säger som Mia och Klara, först något obehagligt, sedan release.

Martin sa...

Release som i The Bats?