onsdag 15 oktober 2008

Den glider in i mål

Först ett erkännande. Jag har näppeligen stått på ett par längdskidor sedan jag for runt elljusspåret i Vilan utanför Uppsala på 80-talet. Men å andra sidan trampar jag inte så hårt på cykeln heller. Eller spelar något instrument för den delen. Utövning är inte nödvändigt för att uppskatta teori eller andras praktiserande. Jag fick första numret av längdskidtidningen Glid i min hand igår. Lite för många träningstips för min smak men jag är ju inte direkt målgruppscentrum, det är nog vasaloppsåkarna (ett lopp jag ser på TV), och ändå läste jag den med klar behållning. Fast jag undrar verkligen över det där med att Kånken fyller 30 år. Skulle inte den klassiska ryggsäcken ha funnits i min tidiga barndom?

2 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

1978 var tydligen året: http://www.kanken.se/html/sv/visste-du-att.html

Martin sa...

Vem som helst hade kunnat lura i mig att den fanns redan när jag gick på dagis.