tisdag 7 oktober 2008

Popskyltarna #4

Pop är ju inte bara musiken. Formatet kan vara nog så viktigt. Oavsett om det är a capella-sång upplevd på plats eller något som når öronen via den allra senaste tekniken. REC. Ibland undrar jag vad eller vem jag hade kunnat vara istället om jag inte tryckt in den knappen på det gamla kassettdäcket så många gånger för att göra blandband till mig själv eller vänner? Allt det där går ju så mycket lättare och snabbare idag med cd-brännare och låtfiler men det var något visst med att kolla VU-mätarna, sänka pick-upen och sen pressa ned PLAY och REC samtidigt.



Var det verkligen ingen som plockade LLB? Eller tyckte ni det var för enkelt för att ni skulle orka räcka upp handen?

3 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

När jag inte tog den på fösta fick det vara...
..så komigen med svaret nu'rå!

Martin sa...

Ok det kanske är fullt rimligt att ingen mer än jag genast kommer att tänka på Lasse Lindbom Band av den där skylten. Lasse var väl trots allt kändast som producent av Gyllene Tider och Ulf Lundell och det faktum att han fick en låt, För dina bruna ögons skull, av Gessle till en Melodifestival är nog enda anledningen till att jag kommer ihåg LLB men han håller visst fortfarande på: http://www.myspace.com/lasselindbom

Sånger från nedre botten sa...

..visslar och flackar med blicken...