söndag 26 oktober 2008

Söndag i Hornstull

Vi fick tillbaka en timme i natt. Utnyttjade den också. Sömn. Middag hos KPSS igår. Viltbiffar, vin, glasspinnar och Bamse-dvd. Idag har vi fikat. HF kom först med hunden B. K var lite avvaktande men bara en kort stund. Hundar går verkligen hem. Sen kom E och lånade en borr och sen kom KFKL förbi. Nu har lugnet lagt sig.

Vinet igår kväll och i natt beställde jag motownbox nio och tio. Från engelska Amazon den här gången. Dollarn har blivit dyrare och de hade sänkt priset rejält. Ett mail talade om att box elva A kommer att släppas i dagarna. Halva 1971 på fem eller om det var sex cd-skivor. Jag hoppas faktiskt att de håller fast vid att sluta efter 1972.

Det är något slags dokumentär om Dixie Chicks på TV i morgon. Jag borde ha haft deras senaste högre upp på det årets bästalista.

Regnet faller. Löven är snart borta. På berget till vänster är grenarna redan bara. Parkens träd väntar. Jag tog ner markisen igår medan den var torr. Var nöjd då, är ännu nöjdare nu. Inglasning verkar dröja till våren.

Jag gick på ett informationsmöte. Föreningen funderar på solceller på taket. Det känns bra, mycket bra.

Jag har gått in i läsväggen. I TV-serieväggen. Men jag gillar tetrisvarianten i den nya mobilen. Finns det hjälp?

K och hunden.

Fyra göteborgslag och kanske fyra från Stockholm i allsvenskan. Jag hoppades på Assyriska.

Hann en dryg halvtimme med avlägsne vännen J i fredags. Fick ett kilo älgfärs från norr. Vi verkar vara i väldigt lika faser i ganska olika miljöer. Han hade också beställt box nio och tio men det är inte det det handlar om. Vi satt på Judith och Bertil. Började precis innan öppning. Jag är faktsikt osäker på om jag varit där tidigare men vet att jag vänt i den trånga lokalen flera gånger. Den här gången fanns det plats. Jag gillde det.

Alpina världscupen är igång. Snart bandyallsvenskan. Hur blev det vinter så fort? Jag hade inte behövt få tillbaka den där timmen riktigt än.

Inga kommentarer: