onsdag 29 oktober 2008

Välkommen till grammofonarkivet, kanske

Jag har ju i evigheter funderat på det här med ett kartotek för skivorna, och böckerna, och filmerna, och tidningarna men det är ju så jobbigt att börja. Jag har, eller hade, faktiskt tjugo små kartotekskort i en liten låda, ifyllda med kulspets innan datorerna klev över tröskeln, men kom inte längre. Nu har jag via Sandinmyeyes (snart också i högermarginalen) hittat till pop.nu och det verkar vara ett ganska enkelt sätt att komma igång. Bara att surfa runt på andra användares sidor och markera de skivor jag själv också har så byggs mitt kartotek upp. Samtidigt verkar det lite begränsat så har ni tips om bättre varianter är ni väldigt välkomna med dem. Allra helst om det finns något som inkluderar böcker, filmer och tidningar också men det är kanske lite för mycket nåd att bedja om.

2 kommentarer:

Niklas sa...

Tack för länken!

Vill minnas att Shoot me while I'm happy-Emma länkade till något kartotek med stöd för böcker, filmer, skivor, you name it. Minns inte vad det hette, men Emma kanske har kvar länken?

Martin sa...

Väl bekomme!

Ska kolla om jag hittar den på hennes sida. Tack för tipset.