onsdag 1 oktober 2008

Popskyltarna #1

Jag skulle väl inte kalla det en sjukdom men jag har svårt att inte läsa vidare när jag ser en bilskylt. LJE som jag ser varje dag när jag släntrar över parkeringen blir via lucktextmetoden Liljeholmen, HBK som jag ser på samma parkering blir förstås en förkortning för Halmstads Bollklubb och så vidare. Ibland in absurdum. Jag har börjat roa mig med att fotografera av de poprelaterade skyltarna när jag har kameran med mig och möjlighet ges. Det måste antingen vara ett band, en artist, en vedertagen förkortning eller något annat poprelaterat. Jag kommer att presentera ett gäng här emellanåt. Först ut den första jag plåtade i somras. DAF är ju så mycket mer än en remdriven bil, som döptes om till Volvo 65 eller 66, det är ju förkortningen för synthbandet Deutsch Amerikanische Freundshaft också. Jag är ju inte precis syntarkungen men jag gillar verkligen singeln Kebab Träume och Der Mussolini är ju en lika självklar som historerevisionistiskt raderad alternativdansgolvhit från åttiotalet som Toy Dolls Nellie the Elephant.

Inga kommentarer: