torsdag 22 november 2007

Happy Birthday Herr Alarik

Ett år idag. Bloggen. Herr Alarik. Den som började någonstans mitt i och med ett 10-årskalas (grattis till elva år Mickes Skivor!). Jag hade inte så mycket tankar, planer eller målsättningar. Jag hade satt ihop en blogg åt K så att hennes avlägsna släktingar och vänner kan följa utvecklingen och hade så mycket tid över när hon sov att jag startade en egen också. K sover mindre idag men bloggen rullar på. Jag hade en vag tanke om att försöka hålla den vid liv ett år. Jag hoppades på någon kommentar (kanske rent av från en för mig okänd läsare) och tänkte att ett inlägg om dagen ska jag nog kunna snitta (det här är nummer 367 så jaghade till och med skottårsmarginal). Efter ett tag ville jag gärna få till en månad med minst en post per dag. Jag kanske siktade för lågt för här är vi idag med dagliga läsare, ganska frekventa kommentarer (ni som aldrig kommenterat får gärna göra det vid något tillfälle som känns bra), ettårskalas som kommer att firas med något sött på stamlokuset, oktober med dagligt bloggande och till och med ett mediaomnämnande. Tack till er som länkat hit! Tack ska ni ha för att ni läst! Hoppas att ni fortsätter göra det om jag fortsätter skriva.

5 kommentarer:

Herr Bergström sa...

Grattis, Herr A!

Jonken sa...

Grattis, Herr A! Så länge du fortsätter att skriva så bra kommer jag att fortsätta läsa (och kommentera).

The Vince!!!! sa...

Gratulerar!!!!

Sånger från nedre botten sa...

Grattis: http://www.youtube.com/watch?v=Q8SqkYzzGI0

Martin sa...

Tack alla fyra! Adverts var en oväntad men välkommen present.