tisdag 13 november 2007

Den där vintern och Mary

Jag har ju redan gnällt om snön. Nu faller den igen. Den här gången ska jag vara vuxen och uppskatta den lite. För K:s skull. Hon har faktiskt aldrig gungat i snö förut. I förmiddags gjorde vi det. Hennes ögon var lika stora som flingorna som föll. Det var vackert. Jag nynnade till och med lite på Ja se det snöar. Hon verkade uppskatta det med.



Såg i morgontidningen att Den där Mary visas på en kanal i kväll. Jag har sett halva. Det var vinter då med. Jag var i Åre. Alpina-VM avgjordes. Det var i februari. Snö och kallt. Jag hade för länge sen tänkt att den inte var något för mig. Inte min typ av humor. Hade undvikit att se den fast jag visste att Jonathan Richman var med. Nu började jag kolla. Den var ganska bra, smårolig. Halvvägs in försvann bilden. Det var ganska irriterande. I kväll ska jag se klart den. Vi kan väl kalla det ett rejält tillfälligt avbrott.

Inga kommentarer: