lördag 10 november 2007

Veckans nöjesscoop?

Jag tog förstås för givet att det var ett gammalt och välrapporterat faktum att Lundell hade en box på gång när jag skrev om det tidigare i veckan och blev minst sagt förvånad över att det stod i DN först idag. DN refererade till UNT som publicerade några dagar efter att jag skrivit om det och efter en koll på nätet visade det sig att texten urprungligen kom från TT Spektra där jag faktiskt tror mig ha minst en läsare. Det kan ju naturligtvis ha gått till på annat sätt men Aftonbladet kanske trots allt gjorde en miss när de inte anställde mig som nöjesreporter för tio år sedan efter den mest bisarra anställningsintervju jag varit på. Vid skrivbordet framför och vänd mot mig satt den personalansvariga, i soffan snett bakom mig satt den nöjesredaktionsansvarige. Bägge drack kaffe, ingen frågade om jag ville ha något. Förmodligen var de bara snälla och tänkte att det var stor risk att jag skulle spilla när jag hela tiden tvingades vrida huvudet som en sjuk undulat för att försöka svara på frågor av karaktären jag-har-minsann-gått-på-en-dyr-personalrekryteringskurs som kom från två helt olika håll. Med tanke på hur mycket elände jag hade tvingats skriva om dokusåpor och kändiskändisar om jag fått det där jobbet känns det så här i efterhand rätt bra att det inte blev något. Fast en kopp kaffe hade varit trevligt. Jag tror att min simultankapacitet hade fått ihop drickandet och huvudvridandet.

Inga kommentarer: