fredag 9 november 2007

Old red eyes is back

Det var förstås via den mindre Skåne-Magnus och hans Paul Heaton-fanatiske vän Janne som jag äntligen fick koll på att det verkar vara en ny platta på gång med den tidigare sångaren, låtskrivaren och frontmannen från Housemartins och The Beautiful South. Det ligger fyra nya spår på hans MySpace och att en heter The Pub känns inte som någon stor överaskning. Det låter nog i ärlighetens namn, efter en första lyssning, mer ok än upphetsande men ibland tar det ju lite tid för hans låtar att växa till sig och det här är såvitt jag förstår inga färdiga versioner så jag tänker fortsätta att se fram emot skivan ganska mycket. Så länge åker Heaton upp bland MySpace-länkarna därute till höger.

4 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Från det ena till det andra, du skrev lite om cykling under TdF hojar du själv nånting?

Martin sa...

Bara till husbehov och knappt det är jag rädd. Bortsett från ett par utflykter på Fårö i somras är mina längsta sträckor i år Hornstull - Stadsmissionen i Liljeholmen respektive Hornstull - Nyfiken Gul vid Skanstull. Knapp prologlängd alltså och det var inte direkt tempotider...

Sånger från nedre botten sa...

Hojta till om du känner för lite landsväg på Södertörn nån söndag när vädret tillåter.

Martin sa...

Misstänker att jag skulle tappa rullen redan efter några meter men om framtida cykelturer med K skulle få mig i bättre form vet jag vilka jag ska kontakta. Ölavslutning till träningspass låter ju sympatiskt.